A hatóság egy hét alatt 34 helytelenül feladott hirdetést távolíttatott el az egyik népszerű webes hirdetési felületről.
Folyamatosan ellenőrzi az internetes tűzifahirdetések tartalmi követelményeinek betartását a Nébih. Az eddigi vizsgálatok során a szakemberek azt tapasztalták, hogy az ellenőrzött hirdetők mindössze 30 százaléka tüntette fel érvényes EUTR technikai azonosítóját. E
Az eddigi vizsgálatok aggasztó tapasztalata, hogy a helytelenül feladott hirdetések másik részét a valótlan, kitalált azonosítót tartalmazó reklámok képezik, amelyek egyértelműen a vásárlók megtévesztésére irányulnak. A hatóság mindezek miatt legutóbb 34 helytelenül feladott hirdetést töröltetett az egyik népszerű webes hirdetési felületről.
A Nébih felhívja az érintettek figyelmét, hogy az ellenőrzések a jövőben is rendszeresen és széles körben folytatódnak, különös tekintettel a hamis EUTR technikai azonosítóval hirdető személyek leleplezésére és felelősségre vonására.
Hogyan kerülhetik el a tűzifával csalókat a vásárlók?
- Figyeljék a hirdetésekben, hogy a hirdető az EUTR technikai azonosító számát, vagy erdőgazdálkodói kódját feltüntette-e. Az azonosító vagy kód valós meglétét a (http://portal.nebih.gov.hu/felir-kereso) oldalon le is ellenőrizheti.
- Ha szerepel ezek valamelyike, a megrendelés során jelezzék, hogy csak olyan tűzifa szállítmányt hajlandóak átvenni, amelyet a hirdető a Nébih-hez bejelentett szigorú számadású szállítójeggyel szállít, vagy ad át szállításra.
- Mindig kérjenek számlát vagy nyugtát, továbbá a tűzifavásárlók részére kötelezően átadandó tájékoztatót, amelyből további hasznos információkat nyerhetnek.
- A tűzifa átvételekor ellenőrizzék, hogy a szállítójegyen a feladó rovatban a hirdető megnevezése, telephelye, erdőgazdálkodói kódja, vagy EUTR technikai azonosítószáma, adószáma, valamint a szállított tűzifa fafaja és mennyisége, továbbá a szállító jármű rendszáma pontosan fel van-e tüntetve.
Amennyiben ezek az adatok időben a vásárló rendelkezésére állnak, úgy az esetleges későbbi reklamációját könnyebben, biztosabban tudja érvényesíteni. Minőségi kifogások nyilván előfordulhatnak ilyen esetekben is, de az adatainak megadását vállaló hirdető, kereskedő felé nagyobb bizalommal fordulhat.
További információt a Nébih EUTR oldalon talál.