Hírek

Rákaptak a Szigeten a halakra!

Egyebek közt pontychips-szel és harcsafasírttal várták az idei Sziget Fesztivál látogatóit a "Kapj rá!" standon, amely nyolc napig hirdette a halfogyasztás fontosságát s az abban rejlő megannyi lehetőséget a fiatalok számára. Az akció ugyanakkor hamarosan újra megtalálja őket - ezúttal immáron az online térben.

Az elmúlt évekhez hasonlóan a Sziget Fesztivál idén sem csak a zene terén kínált bőséges választékot a látogatók számára: a gasztronómiai kínálat például minden eddiginél szélesebb volt, ráadásul ezúttal olyan ételeket is kóstolhattak a fiatalok, amik manapság viszonylag ritkán kerülnek asztalra – legalábbis a magyarokéra.

A halételekről van szó, amelyek népszerűsítését a „Kapj rá!” elnevezésű kampány tűzte ki célul, egyebek között nyilvános kóstoltatásokat használva eszközül ehhez. Az Agrármarketing Centrum (AMC) által szervezett, a Magyar Halgazdálkodási Operatív Program (MAHOP) Irányító Hatóság keretében megvalósuló akció standjaival több nagy kiállítás látogatói is találkozhattak már az idén, a Sziget révén pedig most egy igazán nagy „hallal” bővült a lista.

„Nyolc napon át kínáltunk kóstolóként halas falatokat –pontychipset, halpástétomot vagy például harcsafasírtot – a fesztivál látogatóinak, akik között nagyon népszerűek voltak ezek az ételek, annál is inkább, mivel általában este hétre már nem maradt az aznapi adagból” – foglalta össze a tapasztalatokat a Szigeten tartott sajtótájékoztatón Ondré Péter, az AMC ügyvezető igazgatója.

Ahogyan ez alkalomból ő is elmondta: a vitaminokban és tápanyagokban gazdag halak az egészséges társadalom alappillérei, amelyekből mi magyarok körülbelül harmadával fogyasztunk kevesebbet, mint az Európai Uniós átlag. Az AMC 2024-ig tartó kampányával próbál javítani a számokon, egyúttal pedig igyekszik újítani a hazai halfogyasztás gyakorlatán is.

„Hamarosan elindítjuk az elsősorban fiatalokat célzó online reklámkampányunkat az ismert közösségi oldalakat használva ehhez, jelenleg is fut az egyebek közt recepteket és halbolt keresőt is tartalmazó honlapunk, a következő hónapokban pedig mintegy tizenöt rendezvényen leszünk jelen az országban”

– beszélt a „Kapj rá!” aktualitásairól Ondré Péter.

A kampány egyébként egy EU-s költségvetésből finanszírozott, a magyar halgazdálkodás fejlesztését szolgáló támogatásból jöhetett létre. Kis Miklós, az Agrárminisztérium vidékfejlesztésért felelős államtitkára elmondása alapján ehhez eddig mintegy 800 millió forint állt a szervezők rendelkezésére. „Az Operatív Program egészét tekintve 16 milliárd forint keretösszeget biztosítunk egyebek között akvakulturás beruházásokra, új vállalkozások indítására, mindemellett hangsúlyt fektetünk a halfeldolgozás támogatására is” – emelte ki Kis Miklós, akinek szavai szerint a tavalyi év márciusának végéig tizenhárom pályázati felhívás jelent meg, amik esetében eddig 1,5 milliárd forint értékben születtek meg a támogatói döntések.

Az AMC szakmai támogatója a kampány során a Magyar Akvakultúra és Halászati Szakmaközi Szervezet (MA-HAL), aminek szóvivője, Lévai Ferenc a hazai halak kiváló minőségére hívta fel a figyelmet, amelyet a tavaly alapított, Minőségi Magyar Hal tanúsító védjegy is kiválóan fémjelez. Szerinte a sokszor kétes eredetű tengeri halak helyett sokkal inkább a hazai fajokat kellene előnyben részesítenünk.

„Az elmúlt harminc esztendőben rengeteget javult Magyarország felszíni vizeinek – példaként a Dunáé, a Tiszáé vagy a Balatoné – minősége, ezzel együtt pedig a halak minősége is.”

Lévai Ferenc a sajtótájékoztató végi összegzésképpen úgy fogalmazott, a modern életvitel során a legtöbb energiát immáron az agyunk használja fel, ehhez pedig korszerű fehérjeforrásra, halra van szükség.

youtube://v/TJCUvnrMWIY

 

Forrás: magyarmezogazdasag.hu